Wednesday, June 24, 2009

Apa ada kat Pulau Indah?



Pulau Indah?? Kat mana tu?

Haa.. bagi yang tak tau, Pulau Indah terletak kat Pelabuhan Barat, Pelabuhan Klang, Selangor. Dulu namanya Pulau Lumut tapi telah ditukar oleh DYMM Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al-Haj ke nama sekarang, sesuai dengan wajah baru yang lebih moden..

Pulau Indah ada dua wajah.. Satu perkampungan tradisi dan satu lagi Pelabuhan Barat dan kawasan industri yang maju dan canggih. STAR CRUISE pun berlabuh kat sini.

Perkampungan tradisi Pulau Indah selalu juga jadi lokasi drama, filem dan iklan. Drama terbaru yang Zul Huzaimi jadi Mat Rempit tuh (aired on 12/06/09@TV3)shoot kat Pulau Indah. Filem Puteri Gunung Ledang pun ada scene shoot kat situ i.e. scene naik kuda, bertarung kat selut dalam hujan etc. Iklan raya yang budak tu balik kampung bawak robot dan dapat buah tangan ayam sekor, iklan keselamatan jalan raya dan beberapa lagi lah, pun shoot kat situ..

Bagi Kak Naz, Pulau Indah syurga pemancing ikan.. Laguna park, Anglers Resort, Pantai Acheh, STAR Cruise memang sesuai untuk kaki joran..


Jeti Laguna Park [upload dari Deng Kam/MyKlang - harap Deng Kam tak mintak royalti ya:)]


Ini gambar kat jeti Anglers resort (merangkap nak show-off anak2 buah yang comel.. heehehe)




Kaki pancing yang belum menjejakkan kaki ke Pulah Indah, SILALAH!

0 comments: